Vymezení základních pojmů
1.Firma Gymfood, zastoupena Ing. Alenou Beránkovou, se sídlem Praha 7, Poupětova 1128/22, 170 00, IČO 04543785 (dále jen „Firma“) je fyzickou osobou zapsanou v živnostenském rejstříku vedeném Živnostenským úřadem ČR. Firma podniká v oblasti stravování, s důrazem na zásady zdravé výživy. Na základě individuálně doporučené energetické hodnoty je klientům vždy navrhnut adekvátní program stravování.
2. Klient je je osoba mající zájem o služby poskytované firmou, tj. o komplexní a pravidelné stravování prostřednictvím nutričně vyvážených programů.
3. Stravovací programy Gymfood (dále též jen „programy gymfood“) je systém stravování, s důrazem na zdravou výživu, nutriční vyváženost přijímaných potravin a fyzicky aktivní přístup klienta k životu. Programy Gymfood spočívají v denních dodávkách setu jídel v rámci klientem zvoleného počtu denních cyklů, a to na místo a v čase určeném klientem. Pro co nejefektivnější účinnost programu, klienti vyplňují úvodní dotazník, kde na základě výpočtu BMI a po přečtení aktivit atd. doporučí firma klientovi optimální stravovací program Gymfood.
4. Denní set jídel (dále též jen „zboží“) je plnohodnotná, nutričně vyvážená strava pro jeden den, dodávaná klientovi firmy v rámci programu Gymfood. Zboží nabízeno v několika variantách programu Gymfood sestává z 5ti jídel (snídaně, 1.svačina, oběd, 2.svačina, večeře). Velikost porcí se liší v závislosti na zvoleném programu.
Jídlo je v rámci denního setu přehledně uspořádáno a zabaleno. Takto bude denně dodáváno klientovi na místo a v čase jím určeném.
Klient má možnost při objednávání daného denního setu jídel v případech, že některou potravinu z jídel tvořících denní set jídel nemůže či nechce jíst, zvolit si chuťová omezení, resp. Informovat firmu o neoblíbených potravinach v úvodním dotazníku.
Firma upozorňuje klienta a klient bere na vědomí, že v jídelníčcích denních setů jídel se mohou vyskytnout potraviny, které jsou zdrojem následujících alergenů:
- obiloviny obsahující lepek
- korýši a výrobky z nich
- vejce a výrobky z nich
- ryby a výrobky z nich
- jádra podzemnice olejné (arašídy) a výrobky z nich
- sójové boby (sója)
- mléko a výrobky z něj
- suché skořápkové plody (tj. Mandle, lískové ořechy, vlašské ořechy, kešu ořechy, pekanové ořechy, para ořechy, pistácie, ořechy makadamie a queensland a výrobky z nich)
- celer a výrobky z něj
- hořčice a výrobky z ní
- sezamová semena (sezam) a výrobky z nich
- vlčí bob (lupina) a výrobky z něj
- měkkýši a výrobky z nich.
V případě, že klient trpí alergií na některou z výše uvedených potravin, je povinen telefonicky kontaktovat firmu, o tomto ji informovat, přičemž bude současně dohodnut další postup a řešení takové situace. Firma jakkoli neodpovídá za případné komplikace a následky na straně klienta způsobené obsahem shora uvedených potravin v denních setech jídel. Firma má současně právo průběžně výše uvedený seznam potravin upravovat a doplňovat, přičemž klient je proto povinen tento seznam průběžně sledovat, aby byl vždy aktuálně informován o možných potravinách v denních setech jídel, které jsou zdrojem alergenů.
II.
Vznik smlouvy
1. Klient vyjadřuje vůli účastnit se programu Gymfood objednávkou učiněnou prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. konkrétně webových stránek firmy www.gymfood.cz, e-mailem zaslaným na info@gymfood.cz, nebo telefonicky (dále též jen „objednávka“). Nedílnou součástí objednávky je vyplnění úvodního dotazníku a následné potvrzení firmou doporučeného programu opět buď pomocí emailu nebo telefonicky. Firma se s klientem také následně dohodne na vhodném konkrétním čase doručení.
2. Objednávka sama resp. odeslání úvodního dotazníku klientane nezavazuje k závazné objednávce. Na objednávku klienta se firma zavazuje reagovat a e-mailem potvrdit její přijetí nejpozději do 3 pracovních dnů od jejího doručení. Odesláním objednávky klient stvrzuje, že se seznámil s těmito smluvními podmínkami, plně jim porozuměl a zavazuje se jimi řídit.
3. Potvrzením klientovy objednávky dle odst. 2 této části smluvních podmínek je mezi klientem a firmou uzavřena Smlouva o účasti na programu Gymfood, přičemž smluvní vztah touto smlouvou založený se řídí těmito smluvními podmínkami a údaji uvedenými klientem v objednávce dle odst. 1 této části smluvních podmínek.
III.
Cena za účast na programu Gymfood
1. Výše ceny za účast na programu Gymfood po dobu jednoho cyklu, tj. po počet dní zvolených klientem v rámci objednávky dle části II. odst. 1 těchto smluvních podmínek, je tvořena součtem dvou položek, jejichž výše je sjednána mezi firmou a klientem následovně:
- První, stálou položku tvoří náklady na denní sety jídel a balné. Ceny za jednotlivé programy (denní cykly) jsou uvedeny na webu www.gymfood.cz, přičemž souhrnná cena za klientem objednané cykly denních setů jídel je součástí objednávky klienta dle části II. odst. 1 těchto smluvních podmínek.
- Druhou, položku tvoří náklady na dopravu zboží na místo dodání zvolené klientem v objednávce. Cena za dopravu jsou uvedeny na webu www.gymfood.cz, přičemž cena dopravy je součástí objednávky klienta dle části II. odst. 1 těchto smluvních podmínek.
Veškeré ceny jsou na www.gymfood.cz uváděny včetně DPH.
2. Výše nákladů na dopravu zboží je sjednána nezávisle na konkrétním počtu dopravovaných denních setů jídel v rámci jedné dodávky. Výše této položky tak zůstává stejná, ať už je na určené místo dodání dopravován set jeden, nebo např. setů pět.
3. Cena za účast na programu Gymfood, tj. součet ceny jídla a dopravy, je cenou úplnou a konečnou, pokrývající veškeré náklady spojené s řádným plněním povinností firmy v rámci programu Gymfood. Její přesná výše, určená podle výše uvedených kritérií, bude klientovi pro přehlednost oznámena též v rámci potvrzení jeho objednávky, dle části II. odst. 3 těchto smluvních podmínek tj. nejpozději do 3 pracovních dnů od jejího doručení firmou.
4. Cenu za účast na programu Gymfood, může klient uhradit následujícím způsobem:
- bezhotovostním převodem na peněžní účet firmy č. 45437855/5500, vedený u RB, za den úhrady sjednané ceny se v tomto případě rozumí den připsání její celkové výše na shora uvedený peněžní účet firmy,
- v hotovosti kurýrní službě, na základě vystavené faktury.
5. Ode dne následujícího po dni úhrady ceny za účast na programu Gymfood je klient oprávněn účastnit se programu Gymfood, resp. v tento den je klientovi umožněno převzít první set jídel (určených ke konzumaci pro den následující). Firmě vzniká povinnost dodávat klientovi zboží v souladu s těmito smluvními podmínkami. Úhradou ceny za účast na programu Gymfood při bezhotovostním převodu na účet firmy se rozumí okamžik připsání ceny ve prospěch peněžního účtu firmy uvedeného v odst. 6 písm. a) této části smluvních podmínek.
IV.
Doba účasti klienta na programu Gymfood
1. Klient se účastní programu Gymfood ode dne, který si zvolí ve své objednávce. Pokud však v objednávce jako tento den určí datum předcházející dni, od kterého je oprávněn se účastnit programu Gymfood a firmě písemně či emailem neoznámí s dostatečným předstihem jinak, nebo nedohodne-li se klient s firmou jinak, má se za to, že tímto dnem je den, od kterého je klient oprávněn účastnit se programu Gymfood dle části III., odst. 5 těchto smluvních podmínek.
2. Klient je oprávněn účastnit se programu Gymfood po dobu tolika denních cyklů, za kolik jím byla zaplacena sjednaná cena. Uplynutím posledního dne posledního denního cyklu, za který bylo klientem zaplaceno, právo klienta na účast na programu Gymfood zaniká.
3. Program Gymfood primárně probíhá v rámci denních cyklů, které jsou standardně 5 a více denní, není-li v konkrétním případě sjednáno mezi klientem a firmou jinak. (i) Klient však má možnost přerušit svou účast na programu Gymfood, když firma na písemné či emailem podané sdělení klienta přeruší dodávky zboží, a to na období ve sdělení uvedené, které však nesmí být delší 6 měsíců ode dne doručení žádosti klienta o přerušení. Žádost klienta je však nutno doručit v uvedené formě firmě nejpozději v den rozvozu do 10hod ranní . Firma je povinna přijetí sdělení bez zbytečného odkladu telefonicky či emailem klientovi potvrdit. (ii) Pokud klient, který přerušil svoji účast na programu Gymfood na dobu delší 40 dnů ode dne posledního objednaného denního setu jídel, bez toho aniž by předem o přerušení účasti na programu Gymfood požádal firmu, nebo pokud klient nepokračuje v čerpání denních setů jídel po uplynutí šesti měsíců ode dne jeho žádosti o přerušení účasti klienta na programu Gymfood, končí uplynutím uvedené lhůty účast daného klienta na programu Gymfood, a to bez jakéhokoli nároku klienta na dodání zboží, náhradní či jiné plnění či vrácení již zaplacené ceny za účast na programu Gymfood.
V.
Místo dodání zboží
1. Firma se zavazuje po celou dobu trvání účasti klienta na programu Gymfood, tj. po dobu tolika denních cyklů, za kolik jich byla klientem uhrazena cena za účast na programu Gymfood, dodávat klientovi denní sety jídel do místa plnění určeného klientem v objednávce (dále též jen „místo dodání“).
2. V případě, dojde-li k požadavku klienta na změnu zvoleného místa dodání, je klient tuto skutečnost povinen ohlásit firmě nejpozději do 17.00 v den doručení zboží formou SMS nebo telefonicky na telefonní číslo 777111364 (koordinátor rozvozu) Po 17.hodině není již možní změnit místo doručení. Firma není povinna nahrazovat denní set dodatečně, nebo poskytovat jakoukoliv slevu.
VI.
Čas dodání zboží
1. Denní set jídel bude na určené místo dodáván v časovém rozmezí dle dohody klienta a firmy vyjádřené v objednávce (dále též jen „čas dodání“).
2. V případě, dojde-li k požadavku klienta na změnu zvoleného času dodání, je klient tuto skutečnost povinen ohlásit firmě nejpozději do 17.hodin v den doručení zboží formou SMS nebo telefonicky na telefonní číslo 777111364. Po 17.hodině není již možní změnit čas doručení. Firma není povinna nahrazovat denní set dodatečně, nebo poskytovat jakoukoliv slevu.
3. V případě, že denní set jídel nebude klientem v určeném místě a čase klientem řádně převzat, má klient možnost si tento denní set jídel po domluvě s firmou, nechat v dodatečné lhůtě, která trvá následující den od 10:00 hod. do 14:00 hod., zavézt kurýrní službou na jim udanou adresu. Přičemž, tato změna je zpoplatněna částkou sjednanou mezi firmou a klientem ve výši 120,- Kč s DPH, inkasovanou doručujícím kurýrem při dodání daného denního setu. Dle dohody klienta a firmy se takovéto doručení klientem nepřevzatého denního setu jídel, se považuje ze strany firmy za řádné a firmě vzniká nárok i na úhradu části ceny dle části III. odst. 1 písm. b) těchto smluvních podmínek. Nevyzvedne-li si klient denní set jídel ani v dodatečné lhůtě, ztrácí bez jakékoli náhrady na tento denní set jídel nárok.
VII.
Povinnosti Firmy
Firma se zavazuje poskytnout klientovi při jeho účasti na programu Gymfood nezbytnou součinnost a vždy mít na zřeteli účel programu Gymfood, kterým je napomoci klientovi při získávání a dodržování správných stravovacích návyků a podpořit jej v jeho snaze o aktivní přístup k životu. Za tímto účelem je Firma zejména povinna:
- předem, prostřednictvím prezentace programu Gymfood na webových stránkách firmy, www.gymfood.cz seznámit klienta s obsahem programu, jakož i s rozsahem zpracování a nakládání s osobními údaji a daty klienta,
- předem, prostřednictvím emailové komunikace, sdělit klientovi možnost upravit energetickou hodnotu programu, dle průběhu diety
- zpracovat na základě vyplněného dotazníku, do 3 dnů skladbu vhodného jídelníčku a oznámit ji klientovi. Menu jednotlivých denních setů pro následující pětidenní cyklus se firma zavazuje oznámit klientovi nejpozději 3 dny předem, a to prostřednictvím své webové prezentace,
- zajistit v určeném místě a čase plnění dodání denního setu jídel klientovi.
- v případě, změní-li klient trvale nebo přechodně místo či čas dodání denního setu jídel, a bude-li o tom firmu v souladu s těmito smluvními podmínkami včas informovat, dodat denní set jídel klientovi na jím nově uvedené místo či v nově uvedeném čase,
- chránit data a osobní údaje klienta takovým způsobem, aby nedošlo k jejich zneužití, tj. postupovat při zpracování a nakládání s daty a osobními údaji klienta v souladu s ust. zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění, a data takto získaná používat toliko za účelem poskytování řádného plnění dle smlouvy a marketingovým účelům Firmy v oblasti zdravé výživy a stravování,
- účinně a rychle řešit jakoukoliv výtku či reklamaci klienta ohledně zboží dodávaného na základě této Smlouvy.
- vrátit klientovi poměrnou část uhrazené ceny ve vazbě na důvodné odstoupení od smlouvy.
VIII.
Povinnosti klienta
Klient se zavazuje poskytnout firmě v rámci své účasti na programu Gymfood potřebnou součinnost a vždy mít na zřeteli účel programu Gymfood, kterým je získání a dodržování správných stravovacích návyků a aktivního přístupu k životu jeho účastníků. Za tímto účelem je klient zejména povinen:
- spolupracovat s firmou za účelem dosažení požadovaných výsledků
- uhradit firmě sjednanou cenu za účast na programu Gymfood, a to ve výši a způsobem stanoveným těmito závaznými smluvními podmínkami,
- v souladu s těmito závaznými smluvními podmínkami vyčerpat obsah programu Gymfood ve lhůtě dle části IV. odst. 3 těchto smluvních podmínek,
- v souladu s těmito závaznými smluvními podmínkami informovat firmu nejpozději do 17.hod v den rozvozu o případné změně místa či času dodání zboží, popř. o přerušení své účasti na programu Gymfood,
- během své účasti na programu Gymfood být v určeném čase dodání vždy na místě dodání zboží za účelem jeho převzetí od doručitele
- zajistit vlastními silami a na své náklady likvidaci obalů, ve kterých mu bude zboží dodáváno
IX.
Sankce
1. Firma a klient sjednávají, že pokud klient poruší svou povinnost uhradit firmě sjednanou cenu za účast na programu Gymfood, a to ve výši a způsobem stanoveným těmito závaznými smluvními podmínkami, je firma oprávněna požadovat po klientovi smluvní pokutu ve výši 0,01% denně z neuhrazené části kupní ceny. Klient výslovně souhlasí s tím, že firma je oprávněna tuto smluvní pokutu započítat. Klient uzavřením smlouvy s firmou vyjadřuje výslovný souhlas s tímto ustanovením o smluvní pokutě a přiměřeností smluvní pokuty.
2. Firma a klient sjednávají, že pokud klient poruší svou povinnost a na určeném místě dodání a/nebo v určeném čase dodání zboží nepřevezme, aniž by o této skutečnosti firmu v souladu s těmito smluvními podmínkami předem informoval, a nevyzvedne-li si nedoručený denní set jídel ani v dodatečné lhůtě ve smyslu části VI. odst. 3 těchto smluvních podmínek, hradí klient cenu denního setu a dopravy bez jakékoliv kompenzace. Klient je v takovém případě současně povinen zaplatit firmě smluvní pokutu,.
3. Firma a klient si sjednávají, že pokud klient poruší svoji povinnost k dočerpání denních setů jídel dle části IV. odst. 3 těchto smluvních podmínek, připadne firmě jako smluvní pokuta alikvotní část ceny za účast v programu Gymfood zaplacené klientem, která odpovídá ceně na denní sety jídel, balné a dopravu, které klient neodebral ve lhůtě dle části IV. odst. 3 těchto smluvních podmínek.
X.
Trvání smlouvy
1. Smlouva vstupuje v platnost a nabývá účinnosti dnem potvrzením klientovi objednávky Firmou.
2. Smlouva zaniká následujícími způsoby:
a) písemnou dohodou smluvních stran, a to ke dni v dohodě sjednanému,
b) uplynutím doby, po kterou se klient účastní na programu Gymfood,
c) odstoupením klienta od smlouvy, kdy Klient je povinen odstoupení od smlouvy firmě oznámit písemnou formou, když odstoupení je účinné ke dni následujícím po prokazatelném doručení oznámení o odstoupení od smlouvy ,
d) uplynutím lhůty, ve které je klient povinen vyčerpat obsah programu Gymfood v souladu s části IV. odst. 3 těchto smluvních podmínek.
XI.
Ochrana osobních údajů
1. Firma se zavazuje zpracovávat a nakládat s údaji a daty poskytnutými klientem v rámci programu Gymfood v souladu s ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění, a toliko za účelem řádného plnění svých závazků ze smlouvy, jakož i k marketingovým účelům v oblasti zdravé výživy a stravování.
2. Osobní data (jako např. jméno, adresa, telefon, e-mail, apod.), která jsou součástí objednávky, jsou považována za důvěrné informace a jsou chráněna proti zneužití v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Tyto osobní údaje klienta nebudou sdělovány třetím osobám kromě těch, které se přímo podílejí na zpracování objednávky ( dopravci, apod.). I těmto osobám však budou sdělovány pouze v nezbytně nutném rozsahu.
XII.
Závěrečná ujednání
1. Veškeré podmínky smlouvou výslovně neupravené se řídí obecně závaznými právními předpisy, zejména pak ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění.
2. V případě, ukáže-li se následně některé z ustanovení těchto smluvních podmínek jako neplatné či neúčinné, neznamená tato skutečnost neplatnost smluvních podmínek jako celku. Firma se zavazuje takovéto neplatné či neúčinné ujednání nahradit jiným, obsahově shodným ujednáním, avšak platným a účinným, a informovat o této změně klienta. Pokud klient neprojeví se změnou nesouhlas do 15 dnů ode dne jejího oznámení, má se za to, že se změnou smluvních podmínek souhlasí.
3. Tyto závazné smluvní podmínky platí ode dne jejich zveřejnění na webových stránkách firmy, když jejich platnost trvá po celou dobu jejich zveřejnění. Jakákoliv změna či doplnění závazných smluvních podmínek se nevztahuje zpětně na Smlouvy s klienty již uzavřené, pakliže s tím klient nebude písemně souhlasit. O jakékoliv změně či doplnění těchto závazných smluvních podmínek bude firma klienty, popř. zájemce o její služby, předem informovat, a to alespoň 15 dnů přede dnem účinnosti jejich změny či doplnění.